원문 : https://www.nytimes.com/2019/04/17/technology/personaltech/uber-vs-lyft.html
Uber and Lyft recently made clear that they are in the ride-hailing business for the long haul. Shortly after Lyft went public with plenty of fanfare last month, Uber shared its plans for its own initial public offering.
최근, Uber와 Lyft는 장기간에 걸쳐 타고난 사업을하고 있음을 분명히했습니다. Lyft가 지난 달에 많은 대대적인 축하를 공개적으로 한 직후, Uber는 자체 공개 상장에 대한 계획을 공유했습니다.
So now feels like the right time to ask: Is one of the apps definitively superior for hitching rides?
그래서, 지금 물어볼 시간입니다 : 어떤 앱이 차량 편승 시 더 우수한가요?
While both services look identical, there are major differences. Uber is richer in features and available in more cities. Yet Lyft is more transparent in its receipts about the details of a trip, which can help consumers understand when prices increase; Uber’s opaque receipts could leave people perplexed.
두 서비스는 같아 보이지만, 주요한 차이점들이 있습니다. Uber는 기능들에 있어 풍부하고 많은 도시들에서 이용할 수 있습니다. 반면 Lyft는 여행에 관한 세부 명세서를 제공합니다. 이것은 소비자들이 가격이 오를 때 이해를 돕습니다. ; 우버의 불투명한 영수증은 사용자들을 혼란스럽게 만들 수 있습니다.
I have used Uber and Lyft to hitch hundreds of rides over the last seven years. To take a closer look, I made them my only mode of transportation for the last week, using the apps to get around town while comparing their features, rewards programs, pricing structures, reputations and availability
지난 7년간 저는 Uber와 Lyft를 탈 것으로 수 백번 사용했습니다. 조금 더 자세히 살펴보기 위해, 저는 지난 주 동안 이들을 유일한 교통수단으로 사용했습니다. 도시를 돌아다니며 그들의 기능과, 보상 시스템, 가격 구조, 평판, 사용성을 비교했습니다.
In the end, I concluded that Uber had an edge, though the best app for you will depend largely on where you live and how often you need rides. Here’s a rundown of how the apps compare.
결론적으로, 우버가 우세했습니다. 그러나 최고의 앱은 당신이 어디 살고 얼마나 사용하는지에 달려있습니다. 다음은 어떻게 앱을 비교했는지에 대한 요약입니다.
Those different features
Uber and Lyft are, for the most part, neck and neck in terms of their core features.
Uber와 Lyfe는 주요 기능 부분에서는 거의 대부분 막상막하입니다.
To summon a car, you tap the app on your smartphone and enter a destination and pickup location. Then you choose the type of car you want: economy, luxury or larger vehicles with more seats like S.U.V.s. To streamline requests, both apps let you save frequently used locations, like your home or office.
차량 호출 시, 당신은 스마트폰을 누르고 출발지와 도착지를 입력합니다. 그리고 당신은 원하는 차량의 종류를 선택합니다. (일반 승용차, 고급 승용차, SUV와 같은 자리가 많은 큰 차량). 요청을 간소화하기 위해 두 앱 모두 집 혹은 사무실과 같은 자주 사용하는 위치를 저장할 수 있습니다.
They both also let you add multiple drop-off points if you are sharing a car with a couple of friends. And to lower costs, both apps let you hail a car to share with a stranger who is going somewhere along your route: Uber calls its feature UberPool, and Lyft calls it a Shared ride.
두 앱은 또한 당신이 친구 두명과 함께 차량을 공유할 경우 여러 내릴 장소를 추가 할 수 있다. 그리고 당신이 가고자 하는 경로에 속해 있는 낯선 사람과 차량을 공유하여 비용을 낮출 수도 있다. Uber는 이를 UberPool이라 하고, Lyft는 이를 Shared ride라 부른다.
When a trip is complete, payment happens through the app, and you get an emailed receipt documenting the route.
여행이 종료되면, 비용은 앱을 통해 청구되며, 당신은 경로에 대한 명세서를 이메일로 받을 수 있다.
But that’s where the similarities end. Here are the notable differences:
공통점은 이것이 전부다. 주목할만한 차이점을 알아보자 :
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Uber includes a button to let you split the cost of the fare with multiple riders, which is handy when you’re out with a group. Lyft discontinued its fare-splitting feature last year and said it planned to release an improved version this year.
- Uber는 다수의 탑승자끼리 비용을 나눌 수 있는 버튼이 있다. 이것은 그룹과 함께 있을 때 편리하다. Lyft는 요금 분할 기능을 작년에 중단했으며, 더 향상된 기능을 이번년에 배보할 것이라 말했다.
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In addition to UberPool, Uber includes a car-sharing feature called Express Pool, where you agree to walk a short distance from your actual location, like to a street corner, and be dropped off somewhere close to your destination. In other words, you save money by walking a bit to make the route more efficient for the driver. Lyft is currently testing a similar feature in three cities. (This isn’t a game-changing feature: In my tests, Uber’s Express Pool option was not available in many locations.)
- UberPool에 추가적으로 Uber는 Express Pool이라 불리는 차량 공유 기능이 있다. 이 기능은 골목 모퉁이 같이 실제 도착지와 걸어서 가까운 거리에 있는 장소에 내리는 것을 허용하는 기능이다. 다시 말해, 당신은 운전자가 길을 더 효율적으로 가도록하여 돈을 절약할 수 있다. Lyft는 3도시에 대해 유사한 기능을 테스팅 중이다. (이것은 비교 가능 대상이 아니다 : 실제 테스트에서, Uber의 Express Pool 기능은 많은 장소에서 작동하지 않았기 때문이다.)
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Most important, Uber lets people request wheelchair-accessible cars in about 15 of its top cities. In my tests in San Francisco, wheelchair-accessible cars were available in many areas. Lyft, which declined to comment for this column, has a very limited wheelchair-accessibility program; I wasn’t able to summon one here.
- 가장 중요한것으로, Uber는 15개의 도시에 대해 휠체어가 가능한 차량 요청이 가능했다. 샌프란시스코에서 테스트할 때는, 실제로 많은 장소에서 휠체어 차량을 이용할 수 있었다. Lyft는 이것에 대해 언급을 거부했고, 매우 제한적인 휠체어 차량 기능을 가지고 있었다. 실제로 나는 하나도 호출할 수 없었다.
The verdict: In terms of ride-summoning features, Uber wins hands down. Its broader wheelchair-accessibility feature is similar to the option offered by traditional taxicabs. And Lyft’s lack of fare splitting makes Uber the app of choice for group outings.
평결 : 차량 호출 기능 관점에서는 Uber가 우세하다. Uber의 휠체어 차량 호출 기능은 전통적인 택시와 유사하게 제공되었다. 그리고 Lyft의 요금 분할 기능 부재로 Uber가 단체 여행을 위한 앱으로 선정되었다.
How dynamic pricing works
동적 가격 측정 방법
Fundamentally, Uber and Lyft charge roughly the same rates: Riders pay a fare based on the duration and distance of a ride. It’s when the companies raise prices that things get more confusing.
기본적으로, Uber와 Lyft는 비슷한 요금을 측정한다. (운행 시간과 운행 거리를 기준으로 비용을 지불한다). 회사가 가격을 올릴 때는 혼란을 야기한다.
When not enough cars are available in an area with high demand, both companies use a system known as dynamic pricing, which scales up costs in accordance with supply and demand. So if you’re outside a popular museum and dozens of others are trying to summon cars, Uber and Lyft will raise prices to nudge additional drivers to come to the area. Uber calls its practice surge pricing, and Lyft’s version is labeled Prime Time.
많은 요청이 있는 지역에 충분한 차량이 많지 않을 때, 두 회사는 동적 가격이라 불리는 시스템을 사용한다. 이것은 수요와 공급의 원칙에 기반해 가격을 조정한다. 그래서 당신이 만약 인기 박물관의 밖에 있고 수 많은 이들이 차량 호출을 시도한다면, Uber와 Lyft는 가격을 올려 추가적인 운전자들이 이 지역으로 오도록 만든다. Uber는 이를 Surge pricing이라고 하고, Lyft는 Prime time이라 한다.
In the past, when Uber fares “surged,” the app showed a multiplier — for example, 3X, meaning the fare was triple the normal cost. When prices surge now, Uber does not show a multiplier and instead quotes only the higher price up front. Lyft marks up its Prime Time pricing with a percentage: If the rate is 50 percent, a fare that would normally be $10 costs $15.
과거 Uber의 요금이 Surge pricing일때, 앱에서는 3X와 같이 배율을 보여줬습니다. 이것은 기본 요금의 3배라는 의미입니다. 현재 Uber의 요금이 Surge pricing일때, Uber는 배율을 보여주는 대신 높은 요금이 적혀진 영수증만 제공합니다. Lyft의 Prime time은 퍼센트를 제공합니다. 만약 50퍼센트라면, 기본 요금이 10달러면 15달러를 의미합니다.
The verdict: Lyft wins, in part for greater transparency. Its receipts break out details like the duration of the trip and the distance traveled, which helps riders better understand overall costs. In its receipts, Uber does not show the length and duration of the trip; it shows a fare price. The vagueness can make things more confusing, especially when prices are higher because of unexpected circumstances like heavy traffic.
평결 : 높은 투명성의 이유로 Lyft 승입니다. Lyft의 영수증은 여행 기간, 거리와 같은 세부정보를 보여주어 사용자들이 비용에 대해 이해하는 것을 돕습니다. 영수증의 관점에서 Uber는 여행 기간과 거리를 보여주지 않습니다. (운임 요금은 보여줍니다). 이러한 막연함은 사용자들을 혼란스럽게 합니다. 특히 예상치 못한 교통 상황으로 인해 가격이 상승할때 사용자들은 혼란스럽게 됩니다.
In addition, because Uber is generally more popular in most cities, in my experience its surge markup is often significantly higher than Lyft’s, meaning riders are typically better off summoning a Lyft when cars are in high demand.
게다가, Uber는 대부분의 도시에서 일반적으로 인기가 더 많아 제 경험으로는 Lyft보다 Surge pricing이 자주 일어 났습니다. 만약 높은 차량 수요가 있는 지역이라면 Lyft를 호출하는 것이 낫습니다.
Uber declined to comment, citing a quiet period before its I.P.O.
Uber는 IPO전 '발행사가 SEC에 유가증권 발행 사실 및 내용을 등록하는 과정 중의 기간'이라는 이유로 언급을 거절했습니다.
Rewards and loyalty programs
보상 및 충성도 프로그램
Like airlines that reward loyal customers, Uber and Lyft offer some goodies to frequent riders.
충성도가 높은 고객들에게 항공사가 보상하는 것처럼, Uber와 Lyft는 잦은 고객들에게 몇몇 편의를 제공합니다.
Uber provides a tiered rewards system. For most rides, you earn two points for every dollar spent, and the points help you climb toward higher statuses with different perks. At 2,500 points, for example, you reach platinum status, which gives you priority access to drivers at airports, among other things.
Uber는 계층형 보상 시스템을 제공합니다. 대부분의 라이더들은 매번 이용 시 2 포인트를 획득합니다. 이 포인트는 등급을 상승시키는 데 이용되고 높은 등급은 다른 특전을 제공합니다. 예를들어 2500 포인트로 플래티넘 등급에 달성하면 공항 등에서 차량 우선권을 제공합니다.
Uber also offers Uber Cash, a program that gives discounts to those who buy credits that can be applied toward rides. So if you buy $100 of credits, Uber will give you $105 in Uber Cash, effectively a 5 percent discount.
Uber는 또한 Uber Cash를 제공합니다. 이는 앱 사용 시 할인을 해주는 시스템입니다. 만약 100 달러 치 크레딧을 구매하게 되면, Uber는 105 달러치 Uber Cash를 지급합니다. 이는 5 퍼센트 할인 효과를 가집니다.
Lyft’s rewards program is limited. Last year, it started a program for people who set up business profiles, a tool that made it easier for riders to expense Lyft rides to their companies. For every five business rides that people took, they got $5 in personal ride credit.
Lyft의 보상 프로그램은 제한적입니다. 작년, 업무 분석표를 작성하는 사람들을 위한 프로그램을 시작했습니다. 이것은 사용자들이 자신의 회사에 Lyft 비용을 손쉽게 청구하도록 도와줍니다. 5번의 비즈니스 라이드 이용 시, 그들은 5 달러의 개인 credit을 얻을 수 있습니다.
Late last year, Lyft said it would expand its rewards program so that all rides accrued points that could earn perks, like savings on future rides or upgrades to fancier cars. But so far the feature is available in only a few cities, and Lyft customers can join the program only once they receive an invitation via email or the app.
작년말, Lyft는 Lyft 이용 시 발생한 포인트들에 대해 특전을 제공하며 보상 프로그램을 확장할 것이라 말했습니다. 추후 Lyft 이용 시 할인 혜택 또는 고급 자동차로 업그레이드가 가능합니다. 그러나 이러한 기능들은 일부 도시에서만 가능하고, Lyft의 고객들은 이메일 또는 앱을 통해 초대받아 단 한번만 프로그램에 참여할 수 있습니다.
The verdict: Frequent riders will benefit more from Uber’s rewards program, which is more comprehensive and compelling.
평결 : 잦은 라이더들에게는 Uber의 보상 프로그램이 더 유익할 것입니다. 이것은 더 포괄적이고 주목할만합니다.
What about reputation?
평판은 어떠한가?
If you are the conscientious type of consumer, take a look at the companies’ histories.
당신이 성실한 소비자라면, 회사의 역사를 살펴보세요.
In 2017, Uber was mired in scandal after scandal. Among them: A former employee detailed a rampant culture of sexual harassment; the company was revealed to have used a secret program to identify law enforcement officials and evade sting operations; and it disclosed that hackers had stolen data from 57 million driver and user accounts and kept the breach secret for more than a year. Uber’s former chief executive, Travis Kalanick, was forced to resign.
2017년 Uber는 스캔들 후 스캔들로 궁지에 몰렸습니다. 그 중에는, 전직원이 만연하는 성희롱 문화에 대해 상세히 폭로했습니다. Uber는 비밀 프로그램을 운영하여 법 집행 공무원들을 확인하고 적발 행위를 피했습니다. 그리고 해커들에 의해 5천 7백만명의 데이터가 훔쳐친 것과 이를 1년이 넘도록 숨겨왔던 것이 드러났습니다. 때문에 Uber'의 전 CEO인 Travis Kalanick은 사임당했습니다.
Lyft has a cleaner track record. Last year, The Information reported that some Lyft employees had improperly gained access to user data, including rides taken by their romantic partners and high-profile executives like Facebook’s Mark Zuckerberg. The company investigated the allegations and added restrictions to employee access to data.
반면에 Lyft는 비교적 깨끗한 행적을 가지고 있습니다. 작년, 몇몇 Lyft 직원들이 부적절하게 유저 정보를 수집한 것이 보고 되었습니다. 그들의 이상형이나 페이스북의 마크 주커버그와 같은 고소득자의 정보를 수집한 것입니다. 회사는 혐의를 조사하고 직원들이 데이터에 접근하는 것을 제한하였습니다.
The verdict: Though neither company is innocent, Lyft wins by a long shot.
평결 : 두 회사 모두 결백하진 않지만, Lyft가 근소하게 앞섭니다.
Where Uber and Lyft are available
Uber와 Lyft의 접근성
Uber has an advantage because of its broad availability worldwide. The company, which has operations in 63 countries, is a behemoth compared with Lyft, which is available in just the United States and Canada.
Uber는 세계 전역에서 사용할 수 있는 이점이 있습니다. Uber는 63개 국가에서 이용이 가능하고, 이는 미국과 캐나다에서만 사용가능한 Lyft의 입장에서 볼 때 거대 괴물처럼 보입니다.
The bottom line: In terms of features, reward programs and availability, Uber has an edge over Lyft.
결론 : 기능과 보상 프로그램, 접근성의 관점으로 볼 때, Uber가 Lyft의 위에 있습니다.
Even if you prefer Lyft in your hometown for ethical reasons, it may be practical to keep the Uber app on your phone in case you travel somewhere like London, Paris or Tokyo.
여러 도덕적인 이유로 당신의 고향에서 Lyft를 선호한다고 하여도, 현실적으로 런던, 파리 그리고 도쿄를 여행할 땐 당신의 폰에 Uber를 설치하는 것이 낫습니다.
Or you could try to hail an old-school taxicab wherever you travel, assuming you can find one.
또는 당신이 할 수 있다면 여행 시 고전적인 택시를 호출하는 경우가 있습니다.